Δεν απασχόλησε την κυβέρνηση η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων αλλά δεν αποκλείεται...

Μίλησαν και για τις αστικές αναπλάσεις στο ΤΕΕ, αλλά αυτό που "έκαιγε" ήταν οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές -και άλλες- συγκοινωνίες
«Δεν μας έχει απασχολήσει αυτό και δεν έχουμε λάβει καμία τέτοια απόφαση. Δεν μπορείς να το δεις κάτι τέτοιο αποκομμένο.[…] Για παράδειγμα, και στο 50% να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή (σήμερα υπολογίζεται στο 25%), δεν χρειάζεται να κάνουμε αύξηση στα εισιτήρια. Αν όμως αυξηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, επειδή δεν θα υπάρχει αποτελεσματικός ελεγκτικός μηχανισμός, τότε πραγματικά ή το κράτος πρέπει να επιδοτήσει με τεράστια ποσά τις συγκοινωνίες ή να αυξήσει την τιμή εισιτηρίου».

Την απάντηση αυτή έδωσε, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε, για σύσκεψη στο ΤΕΕ, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας. Ο κ. Ρέππας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, υπό προϋποθέσεις, να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων.
Όταν ρωτήθηκε για το τι μέλλει γενέσθαι με τους υπαλλήλους των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στην περίπτωση των συγχωνεύσεων, ο κ. Ρέππας απάντησε πως «δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. Δεν νομίζω ότι εργαζόμενοι αρκετά χρόνια μπορούν να οδηγηθούν στην απόλυση». Πρόσθεσε, πάντως, ότι οι εργαζόμενοι που θα προσλαμβάνονται πλέον σε αυτούς τους οργανισμούς, «θα διέπονται από ένα καθεστώς, που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού, οι δε αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Παραδέχτηκε πως η κυβέρνηση κάτι σχεδιάζει, αφού, σύμφωνα με τον υπουργό «θα πρέπει (...) να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι […], εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους».

Ναι στις αστικές αναπλάσεις
Κονδύλια της τάξης των 200 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα διασφαλιστούν μέσω των 13 επιχειρησιακών προγραμμάτων των περιφερειών για την υλοποίηση παρεμβάσεων του προγράμματος JESSICA, οι οποίες αφορούν αστικές αναπλάσεις, αλλά και περιβαλλοντικά έργα.
«Θέλω να πιστεύω ότι τα κονδύλια από τα 13 προγράμματα θα πλησιάσουν ή και θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ», ανακοίνωσε στη Θεσσαλονίκη, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας, Γιώργος Πετράκος, μιλώντας σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κ. Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και του Συλλόγου Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΣΕΜΠΧΠΑ), στις 28 Μαΐου.
Όπως επεσήμαναν στην εκδήλωση οι περισσότεροι από τους ομιλητές, τα έργα αστικής ανάπλασης και χωροταξικού σχεδιασμού μπορούν να δώσουν στην Ελλάδα αναπτυξιακές διεξόδους εν μέσω ύφεσης, ενώ εργαλεία όπως το JESSICA συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο συντονιστής της ομάδας εργασίας του ΥΠΟΙΑΝ για την προώθηση του JESSICA στην Ελλάδα, Γιάννης Λυπιρίδης, γνωστοποίησε ότι οι διαδικασίες υπογραφής της συμφωνίας αυτής θα ξεκινήσουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας, ώστε μετά να αρχίσουν οι αντίστοιχες για τη σύσταση του Ταμείου Χαρτοφυλακίου.
Σύμφωνα με τον κ. Λυπιρίδη, το πρόγραμμα απαιτεί πλέον έργα αστικών αναπλάσεων που παράγουν έσοδα, ώστε η χρηματοδότηση να είναι «επιστρεπτέα». ΄Ετσι, πρόσθεσε, δημιουργείται ένα ταμείο, που συγκεντρώνει χρήματα για τον ίδιο σκοπό και επαναχρηματοδοτεί νέα έργα. Παράλληλα, γίνεται μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων και διάθεση πόρων από τα επιχειρησιακά προγράμματα, με πρόσθετη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Επιλέξιμες δαπάνες είναι παρεμβάσεις όπως εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε δημόσια κτήρια, «καθαρές» αστικές μεταφορές, ποδηλατόδρομοι, αποκατάσταση «ιστορικών» κτηρίων, χώροι στάθμευσης και πρασίνου κτλ.

Σχόλια