Μας πνίγει το βενζόλιο


Πνίγεται η Θεσσαλονίκη από αιωρούμενα σωματίδια, όζον και βενζόλιο! Αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η αντιδημαρχία Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2008. Σύμφωνα με την έρευνα, που παρουσιάστηκε από το δήμο Θεσσαλονίκης το μεσημέρι της Τρίτης 16 Ιουνίου 2009, κύριες αιτίες για την αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση είναι το κυκλοφοριακό και τα έργα που γίνονται στην πόλη.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, κατά τη διάρκεια της χθεσινής, καθιερωμένης συνάντησής του με τους δημοσιογράφους, αναφέρθηκε, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, στις προσπάθειες που καταβάλει ο Δήμος στο τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Τις χαρακτήρισε «τεράστιες» και τις απαρίθμησε:
  • -Αναπλάσεις, δημιουργία νέων πάρκων και συνεχείς δενδροφυτεύσεις.
  • -Κατεδαφίσεις παραπηγμάτων και δημιουργία χώρων πρασίνου.
  • -Προώθηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.
  • -Εγκατάσταση έξι σταθμών μέτρησης και ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
«Οι τιμές μέτρησης δεν είναι καλές. Θέλαμε να είναι καλύτερες και δεν επαναπαυόμαστε», παραδέχτηκε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Νίκος Παπαγιαννόπουλος, παρουσιάζοντας τα στοιχεία που προέκυψαν από τις μετρήσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά στους πέντε σταθμούς του δήμου Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγιαννόπουλο, τα αιωρούμενα σωματίδια αποτελούν σήμερα το σημαντικότερο πρόβλημα του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος της Θεσσαλονίκης, ενώ εάν δεν ληφθούν προληπτικά μέτρα, το φωτοχημικό νέφος θα αποτελέσει το μεγάλο πρόβλημα για το ατμοσφαιρικό περιβάλλον.
Όπως τονίστηκε, το 44% των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη γίνεται με Ι.Χ. αυτοκίνητο, το 7% με ταξί, το 12% πεζή και μόνο το 27% με λεωφορεία. Εκτιμάται ότι πραγματοποιούνται περισσότερες από 1,8 εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως, ενώ τα ποσοστά μετακίνησης με αστικά λεωφορεία είναι τα χαμηλότερα στην Ε.Ε.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αντιδήμαρχος Πρασίνου και Περιβάλλοντος, μεγάλοι εχθροί του περιβάλλοντος είναι το κυκλοφοριακό, τα δεκάδες εργοτάξια του μετρό και η σκόνη που έρχεται από τα βορειοδυτικά, τη στιγμή, που σύμφωνα με τις μετρήσεις του δικτύου ελέγχου αέριων ρύπων, του Δήμου Θεσσαλονίκης, η ατμοσφαιρική ρύπανση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης.
«Δεν ωραιοποιούμε την κατάσταση, τόνισε ο κ. Παπαγιαννόπουλος, και δεν κινδυνολογούμε. Στόχος μας είναι η μείωση των ρύπων σε ένα περιβάλλον που δεν μας ευνοεί αν και παρατηρούνται μειώσεις των τιμών σε ορισμένους ρύπους όπως είναι το διοξείδιο του θείου».
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ανέφερε ως «υπαρκτό πρόβλημα» τις αυξημένες τιμές των αναπνεύσιμων αιωρούμενων σωματιδίων και του διοξειδίου του αζώτου.
«Το δίκτυο ελέγχου αέριας ρύπανσης του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα της Ευρώπης», υποστήριξε ο κ. Παπαγιαννόπουλος. Όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου, το δίκτυο αυτό είναι που μας επιτρέπει να είμαστε σε διαρκή επιφυλακή. «Από την άλλη επεκτείνουμε το πράσινο και τις δενδροστοιχίες σε ολόκληρη την πόλη προσπαθώντας να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση τόσο στο κέντρο όσο καις την περιφέρεια», κατέληξε.

Η φωτογραφία είναι από το blog του Β. Νόττα.

Σχόλια